BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

De foarte multe ori decolarea unui aeromodel pune probleme, astfel incat pentru cei lipsiti de experienta acest lucru poate insemna ratarea decolarii. Tendinta de viraj a aeromodelului trebuie compensata printr-o bracare mare a directiei care e solidara cu roata de coada; pe masura ce aeromodelul capata viteza (in procesul de rulare la decolare) bracajul directiei trebuie redus treptat deoarece incepe sa devina eficace comanda de directie. Aceasta coordonare necesita un plus de experienta si o cunoastere buna a comportamentului aeromodelului.

O alta solutie pentru asigurarea unei decolari line si cu o traiectorie cat mai dreapta este montarea corespunzatoare a trenului de aterizare.

Astfel este foarte important ca rotile trenului de aterizare sa fie montate pe axe convergente;

nu este nevoie neaparat de un calcul matematic, pur si simplu cateva grade sunt de ajuns.

Privind aeromodelul de deasupra ar trebui sa observam aceasta convergenta cu ochiul liber (fig.1).

 

Fig 1 si 2

 

Sa consideram ca in timpul rulajului de decolare (fig.2) avionul are tendinta de a vira spre dreapta; aceasta tendinta de virare poate avea la origine diferiti factori, cum ar fi o dimensionare gresita a ampenajului vertical combinata cu un vant lateral, sau diferite obstacole mici aflate pe pista de decolare, etc.

In acest moment roata din stanga a aeromodelului va face cu directia de decolare un unghi mai mare motiv pentru care forta de frecare corespunzatoare va fi mai mare - astfel ea actioneaza ca si o frana; in acelasi timp roata din dreapta isi va reduce unghiul fata de directia de decolare si va genera o forta de frecare mai mica. Momentul rezultant va duce la corectarea traiectoriei aeromodelului.

Aeromodelele care sufera de un moment anticuplu foarte puternic (reactiune la cuplul elicei) ? moment ce tinde sa roteasca aeromodelul spre stanga, pot avea roata din dreapta usor mai rotita spre interior (1 grad in plus e de obicei suficient)

Simpla montare convergenta a rotilor trenului de aterizare aduce aeromodelului o caracteristica de autocorectie a traiectoriei la decolare.

Decolari frumoase !