![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
In general, aeromodelele, au aceleasi
organe constituiente, cum ar fi: fuselaj, aripi, ampenaje, tren de aterizare etc.,
insa forma si plasarea lor poate diferi.
Fuselajul este
elementul constructiv al unui aeromodel care face legatura intre organele de
sustentatie, de propulsie si de dirijare (comanda). In el sunt plasate
elementele de comanda si radiocomanda, motorul, carburantul etc.
Aripa este
organul principal al aeromodelului pentru portanta. Lungimea proiectiei aripilor
are denumirea de anvergura. In sectiune transversala la o aripa se disting:
bordul de atac (desparte in doua curentul de aer) si bordul de fuga (reuneste
curentul de aer), distanta intre ele denumindu-se profunzimea aripii.
Ampenajul este
un organ de stabilitate si comanda format din plane fixe si mobile, montate in
partea din spate si serveste la echilibrul, stabilitatea si manevrabilitatea
aeromodelului. Se compune din ampenaj vertical cu deriva fixa si directie
mobila, si ampenaj orizontal cu stabilizator fix si profundor mobil.
Grupul propulsor este
format din motor si elice. Despre acest subiect se va discuta intr-un capitol
urmator.
Trenul de aterizare constituie
un ansamblu de organe de rulare pe sol a unui aeromodel.
Axele aeromodelului sunt trei:
* AA' - Axa de ruliu (longitudinala)
* BB' - Axa de tangaj (transversala)
* CC' - Axa de giratie (verticala)